Elden Ring. Charakterystyka poszczególnych klas postaci

Klasa postaci ma znaczny wpływ na pierwsze godziny rozgrywki, choć z upływem czasu różnice pomiędzy nimi mogą zacząć się zacierać. Mimo to warto dobrze przemyśleć wybór, aby dostosować styl gry do własnych preferencji i potrzeb.

Na co wpływa wybór klasy postaci w Elden Ring?

Klasa postaci to niejako pochodzenie głównego bohatera. To właśnie od tego wyboru zależeć będą jego podstawowe statystyki, początkowy ekwipunek i umiejętności. Dużą zaleta Elden Ring jest fakt, że każda klasa postaci ma swoje wady i zalety. Dzięki temu nie ma złych wyborów, a z biegiem czasu wszystkie buildy będą w stanie się sprawdzić. Najważniejszą kwestią jest dobranie klasy postaci do własnych potrzeb, aby wyciągnąć z rozgrywki maksimum przyjemności.

Wojownik (Warrior)

Postać doskonale sprawdzająca się w połączeniu z lekką bronią skalującą się ze zręcznością. Chociaż wojownicy są stosunkowo delikatni, to ich zadaniem jest zasypanie wroga gradem ciosów i przebicie się przez jego obronę.

Wojownik rozpoczyna rozgrywkę z dwoma bułatami. Przy tworzeniu postaci dobrze jest dodać kilka punktów statystyk w wiarę i mądrość, aby już od początku rozgrywki mieć dostęp do podstawowych zaklęć leczniczych i zaklinania broni.

Bohater (Hero)

Jest to swojego rodzaju przeciwieństwo wojownika. Bohater stawia na siłę fizyczną, przez co ma ograniczony dostęp do broni wymagających zręczności. Jego wadą jest również niski potencjał magiczny. W zamian za te wyrzeczenia bohater jest wytrzymały, skutecznie posługuje się tarczą i polega na zadawaniu potężnych uderzeń ciężką bronią.

Konfesor (Confessor)

Zbilansowana postać, która znajduje się gdzieś pośrodku klas postaci dostępnych w Elden Ring. Idealny wybór dla początkujących graczy. Konfesor wybaczy wiele z popełnionych błędów. Ta klasa postaci nastawiona jest na walkę w zwarciu oraz posiada dostęp do zaklęć odnawiających.

Prorok (Prophet)

Postać w znacznej mierze skupiająca się na wierze. To właśnie na tej statystyce bazują zaklęcia proroka. Jego dużą zaletą jest zdolność podstawowego posługiwania się lekką bronią, chociaż znaczna część jego potęgi pochodzi z magii ognia i obrażeń z kategorii świętych. Jest to doskonały wybór dla osób poszukujących wszechstronnego maga.

Astrolog (Astrologer)

Gracze poszukujący dystansowej postaci potrafiącej zadawać obrażenia obszarowe z pewnością powinni zainteresować się astrologiem. Ta klasa postaci opiera się na statystykach mistycyzmu i mądrości. Chociaż walczą na odległość i starają się wyeliminować wrogów za pomocą potężnej magii, to posiadają również krótki miecz, którym potrafią posługiwać się w sytuacjach kryzysowych.

Włóczęga (Vagabond)

Opancerzony rycerz, który doskonale posługuje się bronią ciężką. Jest wyjątkowo wytrzymały i odporny na obrażenia. Chociaż włóczęga nie potrafi posługiwać się magią, to dodanie kilku punktów do statystyki wiary i mądrości pozwoli rzucać podstawowe zaklęcia lecznicze oraz zaklinać broń. Warto pamiętać, że cały ekwipunek noszony przez włóczęgę jest ciężki, przez co z łatwością może przekroczyć 70% maksymalnego załadunku i stracić możliwość wykonywania funkcyjnego uniku z przewrotem.

Bandyta (Bandit)

Czyli inaczej mówiąc – skrytobójca. Klasa postaci skupiająca się na skradaniu i przeprowadzaniu ataków z zaskoczenia z wysokim współczynnikiem obrażeń krytycznych. Kiedy bandyta zostanie wykryty i zmuszony do otwartej walki, jego taktyka będzie polegać na parowaniu ciosów i próbach przedostania się za plecy przeciwnika, aby wyprowadzić krytyczne uderzenia. Jest to postać dla doświadczonych graczy z krótkim czasem reakcji i doskonałym opanowaniem mechaniki sterowania bohaterem.

Samuraj (Samurai)

Połączenie walki dystansowej z walką wręcz. Chociaż do pewnego stopnia samuraj przypomina włóczęgę, to jest bardziej nastawiony na zręczność, a jego zdolności przetrwania są niższe. Samuraj doskonale radzi sobie w łucznictwie oraz walce z pomocą katany.

Więzień (Prisoner)

Hybryda stawiająca na skuteczność i uniwersalność. Więźniowie potrafią posługiwać się magią, dzięki czemu w trakcie walki mogą użyć zaklęć poprawiających ich szybkość. Chociaż na początku rozgrywki więzień jest stosunkowo słaby, to szybko zaczyna nadrabiać braki. Wystarczy zdobyć dostęp do pierwszych zaklęć i lepszej broni, aby ujrzeć potencjał tej klasy postaci. Więzień z czasem uczy się posługiwać niektórymi czarami dostępnymi dla astrologów.